۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

آوار مشمشه بر سر حیوانات در ایران


بعد از انسانها این بار نوبت به حیوانات رسیده که در ایران معدوم شوند 

بیماری مشمشه: اين بيماري باكتريايي و ميكروبي مخصوص تك‌سمي‌ها، بسيار خطرناك و مشترك بين انسان و حيوان است و در صورت مشاهده بايد معدوم شود.
رئيس هيئت مديره جامعه دامپزشكان كشور در گفت‌وگو با فارس:
گفتيم به شيرها گوشت گوساله بدهند، گوشت الاغ دادند
رئيس هيئت مديره جامعه دامپزشكان كشور با بيان اينكه تنها غذاي آلوده مي‌تواند دليل بيماري مشمشه در حيوانات باشد، دليل ابتلا و معدوم كردن 4 شير مبتلا به اين بيماري در باغ وحش ارم را عدم اجراي دستور غذايي توصيه شده عنوان كرد.
وي در مور اينكه علت بروز بيماري در ببر سيبري چه بوده است، افزود: براي تغذيه شيرهايي كه نگهداري مي‌شدند سازمان دامپزشكي گوشت گوساله تجويز كرده بود اما سازمان محيط زيست بدون ملاحظه غذاهاي تجويز شده، گوشت الاغ كه ارزان تر است براي تغذيه اين حيوانات تهيه كرده بود و به احتمال زياد اين گوشت‌ها آلوده بوده است.
نبي‌پور در پاسخ به اينكه آيا اين سازمان مسئول نظارت بر تجويز غذاي سالم براي حيوانات باغ وحش نيست،افزود: سازمان دامپزشكي نوع غذا را تجويز مي‌كند اما اگر در جريان كار آنها طور ديگري عمل ‌كنند، ديگر مسوليتي ندارد.
نبي‌پور گفت:‌ سازمان دامپزشكي كشور مرتب حيوانات را از لحاظ ابتلاء به اين بيماري بررسي مي‌كند اما براي نخستين بار در شيرهاي نگهداري شده در باغ وحش اين بيماري گزارش شد.
وي در مورد علائم اين بيماري در حيوانات گفت: تورم لنفاوي، ريزش آب بيني، عفونت‌هاي ريوي وحشتناك از علائم اين بيماري است كه در صورت تماس اين حيوانات با انسان نيز منتقل مي‌يابد. 
بروز علائم بيماري "مشمشه " در ميمون‌هاي باغ‌وحش تهران
گربه‌هاي ولگرد "مشمشه " را از باغ وحش به شهر منتقل مي‌كنند
كي از دامپزشكان بيمارستان دامپزشكي تهران با اشاره به معدوم شدن 9 قلاده شيرهاي باغ وحش گفت: دامپزشكان از بروز بيماري در ميمون‌ها و مشاهده علائم آن ابراز نگراني كرده‌اند.

حالا باید منتظر باشیم ببینیم این بیماری چه طور از طریق این گربه ها وارد شهر شده و علاوه بر گرفتن جان گربه های بیچاره شهر جان چند انسان را می گیرد و به چه صورت فراگیر می شود مسئولین هم مثل همیشه سیاست من نبودم کی بود اونم نمی دونم پیگیری کنند.
بیچاره حیوانات و انسانها که به دام بی خردی مسئولین در ایران گرفتار شده اند

لینک این مطلب در بالاترین:

اینجا

۲ نظر:

  1. روی دیوار قفس یکی از شیر های باغ وحش نوشته : دارن میبرن اعدامم کنن.بالاخره خرها کارخودشون روکردن

    پاسخحذف
  2. سلام از من نویس به وجود ( www.vojood.net ) تغییر مکان دادم لطفا لینک را اصلاح کنید . باتشکر

    پاسخحذف